Veckan som gått

Publicerat 2009-07-12 kl 06:25:53
Måndag: Flygresan var jätte lång och väldigt ointressant. Den gick iaf bra och jag mötte 3 svenska tjejer men bara 2 av dem skulle till samma ställe som mig för den tredje tjejen åkte med CC. Väl framme på hotellet åt vi svenskar lite sen gick till säng.

Tisdag: Hade typ förläsning hela dagen och för mig var det bara upprepning. Men om ni åker med STS så packa ner tjocka tröjor om ni inte vill frysa för det var jätte kallt inne på hotellet. På kvällen åkte vi på NYC tour den var helt okej men om man ska vara i närheten av NYC ser jag ingen anledning till att åka på den. Man satt ändå nästan bara i bussen.

Onsdag: Föreläsning hela dagen. Sen på kvällen var vi 14 st som delade på en taxi minibuss in till NYC. Kostade 10 dollar var men det var det helt klart värt. Det är lätt att gå vilse på Macy's :P Förresten så var det en kille från Sydafrika som åkte som en au pair och han var as lik Zac Efron :p

Torsdag: Åhh vad nervös jag var när jag väntade på att familjen skulle komma. Men hela familjen kom, även deras au pair de har nu. Hon är hur snäll som helst :) Dom var hur goa som helst och när vi hade kommit hem så visade de mig allting. Flickorna är helt underbara och hur söta som helst. På kvällen bjöd dom ut hela familjen på middag för att välkomna mig :)

Fredag: Jag och Kathi (au pairen) hade hand om flickorna ihop. Vi bakade lite för på kvällen skulle jag och Kathi till en BBQ. Det var en fest för en annan au pair Michaela som fyllde år. De flesta höll igång hela natten men jag och Kathi cyklade hem kl 2 på natten. Jag var så otroligt trött hela kvällen men kunde med att säga att jag ville gå tidigare eftersom Kathi snart åker hem. Alla andra var jätte snälla iaf.

Nu laddar dator ut får höra mer imorgon!



Kommentarer
Amira

jag läser och tänker redan nu att du verkar storm trivas!!

förresten pratar jag men en familj i New Jersey!!

hur är det där??

Finns det något gym typ eller, haha^^ ?

nice område och s¨å med eller?

Take care och ha så kul =)

2009-07-12 kl 16:10:01
URL: http://amirausa.blogg.se/
Catta Englund

Hej skrutt! Kul att allt gått bra. Här är det som vanligt. Grace saknar dig!!! Skaffa facebook!!!!!

Puss!

2009-07-12 kl 17:52:13
cassandra

Åhh vad roligt, det verkar som att du trivs och så, om du får så skulled et var väldigt roligt om du kunde visa bilder på huset och på barnen, men jag förstår om du inte vill det eller om du inte får! ;) ha det såbra!

2009-07-12 kl 20:16:54
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Marielle

Heeej gumman! hur har du det? vad avundsjuk jag blir när jag har läst om din första vecka :( ni verkar ha jätte roligt. när åker Kathi hem då? Puss Puss

2009-07-12 kl 22:48:40
Ida

Hej Julia! Jag kommer lätt följa din blogg, saken är faktiskt den att jag OCKSÅ åker till New Jersey, om två veckor faktiskt. My god, nervös alltså! Men så bli så jäkla kul. ^^ Ha det fint! Kram kram //Ida

2009-07-13 kl 00:49:52
URL: http://insidemyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0