Varför funkar det inte som jag vill för då?

Publicerat 2009-08-31 kl 04:03:07

Igår klarade jag körkorts teorin :P Grattis till mig så nu har jag ett amerikanskt körkort. När jag körde dit jag skulle ta testet så åkte jag lite vilse som vanligt. Men min värd-mamma hade varnar mig att det området (Newark) inte var särskilt trevligt och jag förstår verkligen vad hon menade. Det var en bil i filen bredvid mig som körde förbi som hade tre skott hål i sidan. Sjukt läskigt. Iaf när jag väl kom fram tar det en evighet att hitta en parkeringsplats. Efter typ 20 min så lyckas jag få tag på en. När jag kommer in måste jag få ett tillstånd för att få göra provet och det tog 2 timmar!! Hinner precis göra provet. Man få har tio fel och jag har 2 frågor kvar och har haft 9 fel redan så när jag gör näst sista frågan får jag fel. Fick lite panik  för jag kunde inte sista frågan men jag lyckades :D

När jag var klar med testet så åkte jag till Ikea där jag köpte en billighets våg som vägde i kilo för 5 dollar som jag har insett inte funkar som den ska för den påstår att jag har gått upp över 20 kilo sen jag kom hit :P Haha det tror jag då inte på eftersom jag inte ens har varit här i 2 månader.Men jag köpte mer än så. Jag köpte även mjölkchoklad, maraboo daim, ballerina, dammsugare aka. punschrulle, chokladbollar, ahlgreens bilar, pepparkakor, kexchoklad, skorpor och knäcke bröd. Nej jag åt inte allt godis själv. Jag har lagt undan mer än hälften till barnen.

Efter det när jag kom hem så åkte jag till stop&shop för att handla lite och då är det nåt dumhuve som inte kollar när dom backar så dom var 2 cm från att backa in i min bil. Efter det så tillbringade jag min helg med att kolla på Harry Potter och fången från Azkaban och sedan fortsatte jag läsa min bok :D

Förresten jag kan inte kommentera bloggar igen! Fattar inte vad det är med dator. Har inte kunna kommentera som förut sen dom ändrade att man måste skriva i en kod för att skicka kommentaren. Är det nån mer som har haft samma problem eller som vet hur man löser det?

En rolig sak med! Jag och ett av min värd-barn snackar och pirater och,
Jag: I think I would be a great pirate! (skämtar).

Host-kid: No you wouldn't!

Jag: Why not?

Host-kid: Because pirates dosen't brush their teeth and you do!

Haha hur skön får man bli! 


Kommentarer
Sara

Grattis till teorin!

btw, jag har inte heller kunnat kommentera :o Vet inte vad det beror på heller :o

2009-08-31 kl 14:02:22
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Frida

Haha när vi var i Elisabeth för att ta vårat körkort hade polisen skyddsväst på sig! Kan säga att jag låste dörrarna på momnagen!

2009-09-01 kl 02:13:42
URL: http://svenskaupair.blogg.se/
Catta Englund

Haha är du säker på att du inte har gått upp 20 kilo så som du shoppar på ikea? Du kan väl ta och maila nån dag? Skicka gärna med bilder! Love you!!!

2009-09-01 kl 19:58:02
Anonym

Är det svårt att ta körkort i USA? Jag har hört att det ska vara betydligt lättare än i Sverige.



Härlig kommentar från barnet :P

2009-09-01 kl 22:24:45
URL: http://ninniandersson.bloggproffs.se
Evelina

åh, julia, jag saknar dig!! det låter som du har det jättebra:)pusspussss<33

2009-09-02 kl 16:45:36
URL: http://evelinaav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0