Samtal

Publicerat 2009-04-19 kl 16:49:11
Nu har jag precis pratat med första familjen och det kändes jättebra. Det var pappan i familjen som ringde och jag blev sååå nervös. Jag har alltid sagt att jag ska lita på magkänslan när jag ska välja familj och hittills så har jag inte hittat ett fel. Nu pratade vi bara lite allmänt och han skulle diskutera med sin fru så skulle hon höra av sig. Jag hoppas verkligen att dom gillar mig för jag gillade verkligen dom!

Denna familjen bor i New Jersey och har två döttrar. Det är tio minuters gångavstånd till tåget som går in till Manhattan i New York och det tar knappt en timme :D Det finns dessutom ca 15 andra au pairer i området. Om dom ringer igen skulle vi prata lite mer detaljerat. Dom var väldigt noga med att deras au pair ska trivas och känna sig som en del av familjen. Dom reser mycket och vill gärna att deras au pair ska följa med.

Är det normalt att man ska känna såhär bra direkt när det är första familjen??
Ajja som jag sagt tidigare. Jag hoppas verkligen att dom ringer igen!

Kommentarer
Amira

Hej på dig! Aka bli kul att följa din Au Pair resa!! :D

Jo, nu är det så här att matchingen skulle ha börjat för länge sedan, men jag kuggade på uppkörningen, och dom hittade inte en ny tid föräns den 4 maj!, så jag håller tummarna så att jag ska klara detta!!! :D

Sedan börjar dom matcha!!!

Vet du typ vilket datum du ska åka iväg???

Och vart åker du ifrån...GBG, eller STHLM?

2009-04-20 kl 18:31:17
URL: http://amirausa.blogg.se/
Amira

Hej på dig igen!! :D



Jo jag kommer att åka tidigast den 17 Augusti ifrån Landvetter.....och det pga att jag har sommarjobb, och jag vill jobba med och tjäna fickpengar till USA och sååå...Har hört att de har en del shopping där, hihi^^ :P

Alltså drömmen skulle ju vara att hamna i Californien, Florida eller i New York City, fast jag hittar hellere en dröm familj som jag bor hos hela året och som jag kommer trivas med skit bra än att hamna i Los Angeles och verkligen hata familjen!!!

Så så är det!

Och, vart vill du helst hamna då??

2009-04-20 kl 20:25:30
URL: http://amirausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0