10 veckor

Publicerat 2009-04-27 kl 21:48:13
Åhh jag har redan börjat räkna ner tills jag åker :p Jag längtar så otroligt mycket men jag har så mycket kul innan med, med bal och student och allt. Men jag är rädd inför flygresan och det var jag varit sen jag anmälde mig. Jag pallar inte riktigt att flyga över vatten så länge. Men det behöver jag inte oroa mig för än. Nu ska jag se till att få visum först. Tror jag får hem alla papper inför visumet nästa vecka och då ska jag boka tid direkt så man har det gjort.

Kommentarer
Cecilia

Nä, men den familjen jag har blivit matcha med nu vill att au pairen skall komma den 4/9. Men det är kanske bara att de har anmält att de vill ha en då men inte letar eller ringer upp just nu. Det vet man ju aldrig.



Tack! Det hoppas jag också! Jag vill absolut inte få en familj jag mår dålgt hos hela tiden, visst nån gång ibland men det tror jag alla gör någon gång!



Jag håller helt med dig! Trots att jag skall åka sedan i september tycker jag fortfarande det är väldigt läskigt att jag måste åka över HELA atlanten!! Jag är iofs flygrädd också, men över havet :S:S:S

2009-04-27 kl 22:16:00
URL: http://chibs.blogg.se/
Lollo

jag är med lite rädd för att flyga... har aldrigsuttit i ett plan förut, haha :P men det ska nog inte vara några problem :D

2009-04-28 kl 18:42:53
URL: http://anystar.blogg.se/
Mikaela

Hej Julia! Kul att du tittat in på min blogg.

Ang. vädret så är det just nu 32 grader och helt underbart, MEN det är ju fortfarande bara vår, så imorn ska det tydligen regna igen. Sommrarna här är fuktiga som bara den. Det går knappt att vara ute, går inte att andas och man måste vara nära en AC hela dagen för att överhuvudtaget överleva.. ok nu tog jag väl i lite, men det är snuskit jobbit.



Vart i Jersey ska du vara, hur är familjen du fått?

// Mikaela

2009-04-28 kl 18:56:51
URL: http://mikaelawestin.blogg.se/
Louise - Sveriges största au pair blogg

Hej!

Oj nu är det inte långt kvar. Du kommer säkert ha det jättebra.



4 juli är ett jättekul och stort firande som du snart kommer få vara med om!

Ta mycket kort under hela din tid, även om de känns löjligt så kommer du ångra dig sen. Det är de bästa tips ja kan ge dig faktiskt.



Tänk också på ordsättet "Ge och ta"

Jobbar du lite extra så kanske du får något tillbaka. Hjälper du till lite extra med disken en lördagskväll så kanske de har fixat disken någon eftermiddag när du jobbar osv osv.



Men framför allt: HA KUL!

Du kommer nog ha hemlängtan någon gång men tänk så här: RInger du hem och gråter, vad kan mamma göra åt det. Hon kommer bli jätteledsen dock och inte kunna göra något. Prata med din värdmamma och säg att du har lite hemlängtan för stunden. De kommer gå över kan ja lova dig.



Kramar Louise

2009-04-29 kl 19:34:08
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0